«Μαχαίρι» στα έξοδα έβαλαν λόγω οικονομικής δυσπραγίας εννέα στους δέκα Έλληνες, ενώ οι οκτώ στους δέκα σταμάτησαν να αγοράζουν νέα ρούχα ή να διασκεδάζουν εκτός σπιτιού. Την ίδια ώρα ένα πολύ υψηλό ποσοστό έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη.
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, βάσει της οποίας στην Ελλάδα σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις του σχετικού δείκτη, οδηγώντας τη χώρα στο χαμηλότερο ιστορικά ποσοστό της.
Η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη το 4ο τρίμηνο του 2010 έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας, καθώς οι ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση εξανεμίστηκαν στα τέλη του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό δημιουργούν ένα δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως.
Στην Ελλάδα ο δείκτης έκανε βουτιά 9 μονάδων και έπεσε για πρώτη φορά στις 48, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης (μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία βρίσκονται χαμηλότερα, με 45 μονάδες). Από τα πλέον ανησυχητικά στοιχεία είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (83%) δε θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα στο 2011.
Στην Ευρώπη ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο καθώς ένας στους τέσσερις αναφέρει πως δεν του απομένουν έσοδα. Η Οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη (40%), ενώ το 34% δηλώνει πως με τα χρήματα που του περισσεύουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο Ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.
Η εργασιακή ασφάλεια κατέχει και αυτή ένα πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχίας (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4% στο 3ο τρίμηνο του 2010.
Τέλος, εννέα στους δέκα Έλληνες αναφέρουν πως έχουν κάνει περικοπές στα έξοδά τους, όταν μόλις 6 στους 10 Ευρωπαίους δηλώνουν το ίδιο. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για την αγορά νέων ρούχων (81%) και για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (64%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου